wait

Update storing Datafeed

Eind augustus heeft ICS te maken gehad met een verstoring in het verzenden van transactiedata van zakelijke Mastercard creditcards. Dit betreft de transactiedata die vanuit ons Card Management systeem naar uw expense en/of ERP systeem verstuurd wordt. Op deze pagina vindt u meer informatie over de achtergrond van deze verstoring en geven we u de laatste updates.

Achtergrond en aanleiding van de storing
ICS verstuurt dagelijks vanuit haar Card Management Systeem (CMS) - via  Mastercard Smart Data - creditcard transactiedata naar diverse expense management en ERP systemen.
Eind augustus heeft ICS een update uitgevoerd aan haar CMS. Door de wijzigingen in de nieuwe versie van het CMS is een verstoring ontstaan in de aanlevering van transactiedata richting Mastercard Smart Data. Hierdoor zijn de transactiedata van uw Mastercard creditcards niet of gedeeltelijk aangeleverd aan uw expense management en/of ERP systemen.

Wat we hebben gedaan om de verstoring op te lossen
Week 35
Geprobeerd is door herstel van transacties de volledige dagelijkse transactiebestanden over te brengen naar Mastercard Smart Data. Na diverse pogingen verspreid over enkele dagen is vanwege de vele vormen van uitval besloten deze acties niet verder uit te voeren.

Week 36
De leverancier van ons CMS is gevraagd om de verbinding met Mastercard te onderzoeken en aan te passen. Onze leverancier heeft in het ICS netwerk meegekeken om 'root cause' achter de afwijzing van individuele transacties (die niet voldeden aan het formaat zoals Mastercard dat verwacht) vast te stellen.

Week 37
Het probleem bleek complex en de eerste conclusies konden pas in de derde week van september worden getrokken. Op basis van de bevindingen zijn direct aanpassingen uitgevoerd.

Week 38
Onze CMS leverancier heeft aan het begin van de  4e week na het ontstaan van de verstoring gewijzigde software geleverd. Dit leverde beter, maar nog niet voldoende resultaat binnen de ICS testomgeving.

Week 39
Uiteindelijk hebben we in de laatste week van september groen licht kunnen geven op de verdere verwerking en het inhalen van de 'gemiste dagen' van transactiedata. Transacties t/m 31 augustus zijn verwerkt.

Week 40 (laatste update 08/10)
Op 4 oktober is de aanlevering van transactie data stil gezet. De data werd wel door Mastercard Smart Data geaccepteerd, maar bleek in bepaalde gevallen foutieve omschrijvingen en bedragen te bevatten. Inmiddels is deze fout hersteld en zijn we weer begonnen met het verwerken van de achterstallige transactie data. Op dit moment zijn de transactiedata t/m 2 oktober succesvol verwerkt.

Week 41
Op dit moment zijn met uitzondering van de transactiedata van 1-5 september de transactiedata t/m heden verwerkt. We werken er hard aan om ook de resterende transactiedata zo snel mogelijk te verwerken. Het kan zijn dat de transacties in uw expense systeem later zichtbaar worden i.v.m. verwerkingstijd bij uw expense provider.

Week 43
Op vrijdag 22 oktober hebben we geprobeerd de transactiedata van de periode 1-5 september aan te leveren. Helaas is dat nog niet helemaal goed gegaan. We werken hard aan een oplossing om deze data goed aan te kunnen leveren.

Week 45
Het is helaas nog steeds niet gelukt om de transactiedata van de periode van 1-5 september aan te leveren. We werken hard aan een oplossing en hopen binnenkort een positief bericht te kunnen sturen.

Update week 50:
Op 1 en 22 oktober hebben wij pogingen gedaan om de transactiedata over de periode 1 tot 5 september aan te leveren. Dit is helaas niet goed gegaan, waardoor we deze hebben moeten corrigeren middels een tegenboeking per transactie. We zijn opnieuw begonnen met het aanleveren van de transactiedata. We verwachten hier volgende week een update over te kunnen geven.

Meest gestelde vragen

We ontvangen op dit moment veel telefoontjes van klanten met vragen over de storing. De meest gestelde vragen hebben we hieronder op een rijtje gezet.

Heeft deze storing te maken met een hack?

Nee, deze storing heeft niets te maken met een hack. We zijn overgegaan naar een nieuwe versie van ons Card Management Systeem (CMS) Door de wijzigingen in de nieuwe versie van het CMS is een verstoring ontstaan in de aanlevering van transactiedata richting Mastercard Smart Data. Hierdoor zijn de transactiedata van uw Mastercard creditcards niet of gedeeltelijk aangeleverd aan uw expense management en/of ERP systemen.

Ik zie in mijn overzicht een transactie staan met omschrijving 'OVERGEBOEKT NAAR BEDRIJF'. Deze is bij mij onbekend. Waar komt deze vandaan?

Dit is inderdaad niet correct. Onze excuses. Dit wordt zo spoedig mogelijk gecorrigeerd.

Ik zie mijn transacties van begin september niet, maar wel vanaf 5 september. Waarom zie ik deze transacties niet?

Dit is inderdaad niet correct. Onze excuses. Dit wordt zo spoedig mogelijk gecorrigeerd.